Zgodnie z wcześniejszymi planami, literaci z klasy IX udali się do Gimnazjum Społecznego, by przedstawić swój projekt popierający powstanie parku kulturowego na terenie Krupówek. Emilka, Olga i Stefania wyjaśniły uczniom czym jest park kulturowy i opowiedziały historię walki o tę ideę przez część mieszkańców Zakopanego. Pokazały nakręcony w tym celu reportaż (z czerwca tego roku) i spot pt. „Nie chcemy wstydzić się Krupówek”.
„Wydaje nam się, że prezentacja zainteresowała uczniów. W ramach przedstawienia projektu, tak jak poprzednim razem, została przeprowadzona ankieta, w której pytaliśmy o zdanie uczniów na temat Krupówek. Wyniki ankiet różnią się od tych przeprowadzonych w naszej szkole. Okazało się, że udało nam się przekonać dużo osób do popierania tej idei. Tym razem grono słuchaczy było mniejsze. 20 osób, z 24 popiera pomysł powstania parku kulturowego na Krupówkach. 9 osób uważa, że deptak powinien pełnić funkcję rekreacyjną, 7- handlową, 15- turystyczną oraz 17- funkcję wizerunku Zakopanego. Ku naszemu zdziwieniu dwie osoby uważają, że nic nie powinno się zmienić na Krupówkach, 8 osób popiera idee stworzenia większej ilości miejsc spotkań. Zmniejszenie ilości reklam oraz ujednolicenie ich charakteru wybrało 17 osób. Według 13 powinno zostać zabronione spacerowanie ludziom w przebraniach miśków po Krupówkach. Usunięcie handlu ulicznego niezwiązanego z regionem wydaje się dobrym wyjściem dla 6 osób, 10 zaznaczyło pomysł wyremontowania kamienic. Natomiast według 2 osób powinien powiększyć się handel regionalny. Krupówki ocenione zostały w skali od 1-10, na 5,45. Wydaje nam się, że większość osób zrozumiało co chcieliśmy przekazać.”
(red)