ul. Sienkiewicza 12, 34-500 Zakopane +48 1820 14158

Koniec testów!!! Już można świętować

W dniach 12-14 kwietnia (wtorek, środa, czwartek) odbyły się testy gimnazjalne, warto nadmienić że ostatnie w dotychczasowej „starej” formie łączonej. Składały się z trzech części, a sami uczniowie podzieleni byli na dwie grupy, dyslektyków i tych bez tej przypadłości. Pierwsza, czteroosobowa grupa pisała w Sali nr.11, a ta liczniejsza jedenastoosobowa w „lustrzanej”. W związku z tym młodzież pilnowana była przez dwie trzyosobowe komisje. Pierwszego dnia uczniowie pisali część humanistyczną, w której zadania obracały się wokół patriotyzmu. Krótszą formą wypowiedzi było podanie do dyrekcji szkoły o dofinansowanie szkolnego muzeum regionalnego, natomiast wypracowaniem była rozprawka na temat: „Patriotą można być zarówno w czasie wojny, jak i w czasach pokoju”- uzasadnij tezę w oparciu o przykłady z literatury, historii i własnych obserwacji. Pojawiło się również pytanie o różnice między hymnem Polski, a Pieśnią Legionów Polskich we Włoszech oraz trzeba było przeanalizować wypowiedzi znanych Polaków na temat tego, co oznacza dla nich patriotyzm. Ta część średnio spodobała się uczniom. W większości stwierdzili, że była trudna i zawierała o wiele za dużo zagadnień z dziedziny historii. Druga część matematyczno- przyrodnicza powszechnie uznawana za najtrudniejszą i najstraszniejszą o dziwo nie była wcale taka zła. Powodem tego stała się stosunkowo mała liczba pytań z matematyki i fizyki, a w zamian za to pojawiło się dużo zagadnień chemicznych, biologicznych i geograficznych. Jednym to zjawisko bardzo przypadło do gustu, innym nie specjalnie spodobało się zmniejszenie pytań matematycznych. No ale nie da się wszystkim dogodzić. W każdym bądź razie można powiedzieć, że część matematyczna wcale nie była taką „rzezią” jak się tego wszyscy spodziewali. Kolejny dzień, czwartek przyniósł za sobą trzecią, ostatnią już(na szczęście)część egzaminu gimnazjalnego – nieco luźniejszą, językową. U nas w szkole wszyscy zdecydowali się na test z języka angielskiego, więc nie było dodatkowych kłopotów organizacyjnych. Na początku odbyła się część słuchowa, na której odtwarzane były nagrania potrzebne do rozwiązywania zadań, a następnie już normalny test wielokrotnego wyboru. Oczywiście ta część egzaminu nie sprawiała uczniom POSA większych trudności, podchodzili do niej już na luzie i byli zadowoleni z efektów. Część ta jako jedyna nie trwała 2 godzin, na jej rozwiązanie przeznaczone było 90 minut, a gimnazjaliści wychodzili z niej już po godzinie albo i wcześniej. Wszyscy trzecio gimnazjaliści są zadowoleni, że mają już ten stres za sobą i z niecierpliwością czekają na wyniki. Mamy nadzieję, że okażą się jak najlepsze i absolwenci będą mogli pójść do wymarzonych szkół.

Eunika Legoń, kl. III/g


Powiązane artykuły

Tajemnicze czarne pudełko

Na pierwszym piętrze szkolnego budynku, Samorząd, na parapecie przed schodami przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego POSA postawili czarne pudełko, do którego uczniowie naszej szkoły mogą wrzucać swoje prośby do Samorządu.

Czytaj więcej

Profilaktyka przede wszystkim

We wtorek (09.11.10) w naszej szkole odbyło się spotkanie gimnazjalistów z młodszym aspirantem policji Dariuszem Stósem. Tematami rozmów były problemy nieletnich z prawem jak i zachowania demoralizujące, które coraz częściej dotykają młodzież. Pan policjant rozmawiając […]

Czytaj więcej

Pierwsze skrzypce

W czwartek, 30 listopada 2017r. odbyły się audycje klas skrzypiec. Przesłuchania zaczęły się o godzinie 17.00, kiedy to uczestnicy wstąpili na scenę do wspólnego zdjęcia w Sali Koncertowej.

Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content