8 lutego w naszej szkole odbył się finał Topików 2010. Kandydaci z wszystkich klas walczyli o tytuł Topika 2010. W tym roku motywem przewodnim szkolnego święta było “królestwo bajkowe”. Od rana na szkolnych korytarzach można było zobaczyć królewiczów, wróżki i inne postacie z bajek.
„Topiki” w naszej szkole organizowane są po raz trzeci. To impreza, która w naszej szkole pojawiła się niedawno, ale już cieszy się ogromną popularnością. Jest to konkurs wyłaniający najpopularniejszych uczniów w szkole. O tytuł dla swojego kandydata walczy cały zespół klasowy. Najpierw w klasach wybierany jest reprezentant a następnie wszyscy w grupie przez parę miesięcy pracują na wspólny sukces. Od listopada do lutego trwa kampania wyborcza, która kończy się finałem podczas którego każda klasa prezentuje krótki program artystyczny promujący swojego kandydata. Topiki wybierane są w trzech kategoriach: juniorzy młodsi, juniorzy starsi i seniorzy.
W dniu tegorocznego finału na początku kandydaci zaprezentowali się na scenie i odpowiedzieli na kilka pytań zadanych przez prowadzących. Później odbyły się seanse filmowe dla poszczególnych klas. Po obejrzeniu filmów wróciliśmy do sali koncertowej, aby obejrzeć finałowe show. Następnie odbyło się głosowanie, a w trakcie podliczania głosów zorganizowano krótki konkurs z wiedzy o bajkach. Za każdą dobrą odpowiedź można było wygrać cukierka.
Konkurencja była wyrównana, ale ktoś musiał wygrać. Były filmy, teledyski, koncerty, parodie programów telewizyjnych, tańce. Propozycje, których zadaniem było chwalenie kandydatów były bardzo róznorodne i pomysłowe.
W tym roku Topikami zostali:
Kl. I-III – Natalia Paluch z klasy III, której klasa zaprezentowała pokaz filmowy pt. “Puls Topika”.
Kl. I-IV – Trzeci raz z rzędu wygrał Kacper Hubicki. Klasa V pokazała swoją edycję “Mam Talent”.
Kl. I-III/g – Dawid Bobak (Rzukmen). Klasa III gimnazjum pokazała film o bohaterze Rzukmenie, a następnie zaśpiewała piosenkę o Żanecie.
Topikom gratulujemy i życzymy powodzenia w przyszłym roku.
Maryna Stańczewska, kl. I/g i red.